вторник, 14 март 2017 г.

Предизборни обещания за още по-скапани политически платформи

Стартова заплата 6931 лв. и 1022 лв. отгоре на всички пенсии. 0% данък за българските производители на зеленчуци и безплатно здравеопазване за всички. Също и по-евтини дюнери по морето, по-хубаво време в крайните квартали на градовете и затопляне на отношенията със Зимбабве, 0% ДДС за секс играчки, 394 нови стадиона...


Такива са предизборните обещания, които можете да прочетете на новия сайт predizborno.com -

Предизборни обещания за още по-скапани политически платформи

създаден от трима ентусиасти. Страницата работи от миналия вторник и само за първите три дни генерира над 25 хиляди нереалистични обещания за хората, попаднали на нея.

Николай Ванчев и Стела Николова работят заедно в рекламна агенция, но се заели с проекта любителски и без каквато и да е кампанийна или политическа обвързаност. За създаването на сайта и кода за генериране на обещания помогнал и дизайнерът Дейвид Александър от Лондон, който се включил безвъзмездно, защото харесал каузата. От хрумването на идеята до реализирането й минал само един ден, като голямата изненада била, че домейнът е свободен преди изборите, а и не струвал скъпо, разказват създателите.

Целта на сайта и хората зад него е да се присмеят на някои от

абсурдните обещания, които партиите правят в надпреварата за властта

като ги хиперболизират или пък ги оставят точно каквито са в оригинал. Николай и Стела прегледали подробно последните предизборни кампании и настоящата, за да попълнят сайта си, без да се фокусират върху конкретни партии. Предупреждението на дъното на страницата гласи, че "Всяка прилика с действителни лица и събития е прилика с действителни лица и събития".

Според Стела предизборните обещания в последните кампании са все едни и същи, което показва политиците неподготвени, а избирателите - безкритични. Иска й се хората да се провокират да имат критично мнение и отношение към нещата, които им се обещават, а не да им вярват сляпо и после да се разочароват, както се случва в предизборната еуфория.

"Идеята се роди непретенциозно и непреднамерено, това е начинът ни като граждани да покажем, че ни интересува кандидатите какво имат да кажат и че виждаме, че то не е по същество", допълва и Николай.

На сайта за скапани политически платформи predizborno.com възможните обещания са милиони. Някои видимо абсурдни, други натъжаващи, защото са такива, от които България наистина има нужда и се обещават отново и отново по избори, без след това да се изпълняват. В социалните мрежи вече циркулират и от двата вида, но дали ще имат ефект върху вота ще стане ясно на 26 март.


0 коментара:

Публикуване на коментар