петък, 25 април 2014 г.

Кампанията за евроизборите стартира официално днес
Предизборната кампания започва официално днес и в следващия месец всяка публикация в печатните и електронните медии трябва да е обозначена с надпис "Платено съдържание". Кадърът е от кампанията през 2009 г.
Фотограф: Георги Кожухаров
Дневник
Официалната предизборна кампания започва днес и ще продължи до 00.00 ч. на 24 май, пише dnevnik.bg. Заявките на политическите сили показват, че в следващия месец избирателите ще се нагледат на познатата политическа реклама с концерти, обиколки в страната и "спонтанни" срещи и ще се наслушат на заклинания, в които и партийните щабове не вярват.


Президентът Росен Плевнелиев ще направи днес изявление за началото на агитацията, в което се очаква да призове за съдържателен европейски дебат за решаване на проблемите на хората. Държавният глава отново ще се обяви за честни избори и позитивни послания, без компромати.

ГЕРБ няма да сочи грешките на другите

ГЕРБ обещава да постъпи точно според очаквания апел на държавния глава - да води позитивна кампания с "реален дебат за силна и обединена Европа", тъй като залогът в кампанията е бъдещето на Европа. Затова от ГЕРБ нямало да посочват грешките на другите, а да показват верния път, по който България да върви. "Избрахме не да обещаваме красиви неща, а да кажем просто една истина - че "България няма време за губене", каза Елен Герджиков от предизборния щаб при представяне на мотото на ГЕРБ.

България да се утвърди като "нормална, европейска и правова държава, със средно европейско качество на живот" е обявената цел. Според водача на листата Томислав Дончев основният сблъсък ще бъде дали България иска Европа, макар основната ос на дебатите би трябвало да е за разделението между европейското ляво и европейското дясно.

И сега ГЕРБ ще акцентира на успехите на кабинета "Борисов", както беше за парламентарния вот миналата година. От партията ще раздават информационни материали и ще представят изложба с построените магистрали, спортни зали, детски градини и площадки в мандата на ГЕРБ.

Основните говорители на кампанията ще са лидерът Бойко Борисов и заместникът му Цветан Цветанов, които ще посетят всички областни градове в страната, за да се срещнат с избирателите. Целта е екипът на ГЕРБ да посети всички общини. Томислав Дончев, също ще обикаля страната, но невинаги ще бъде с лидерите.

Официалното откриване на кампанията на ГЕРБ ще е в столичната зала "Арена Армеец" - "бижуто" на Борисов. Гост ще бъде кандидатът за еврокомисар на Европейската народна партия Жан-Клод Юнкер.

От предизборния щаб обявиха, че ще разчитат изцяло на партийната си субсидия за финансирането на кампанията, която за миналата година е близо 18 млн. лв.

БСП ще се хвали с кабинета "Орешарски"

БСП открива кампанията тази вечер с концерт в зала 1 на НДК, а гост ще бъде кандидатът на социалистите за председател на Европейската комисия Мартин Шулц. Макар агитацията да започва официално днес, левицата отдавна е на предизборна вълна и представителите й обикалят страната. Лидерът на БСП и президент на ПЕС наваксва със срещите с избиратели, за да може да се включи и в европейската кампания като водач евросоциалистите.

Още на конгреса си през февруари БСП прие платформа за евроизборите и очерта националните задачи. Сред тях са програма за реиндустриализация на страната, включително възстановяване на индустриални предприятия с национално и регионално значение; ограничаване на монополите и премахване на картелите; засилен контрол върху финансовия капитал, така че да работи в интерес на реалната икономика и на гражданите; прилагане на принципа "обществените средства – за обществени нужди – предимно в обществени заведения", според който да се финансират образованието и здравеопазването; подготовка за преход към прогресивно облагане на доходите на физическите лица чрез въвеждане на семейно подоходно облагате.

БСП обещава да реализира големи енергийни проекти като "Южен поток", както и ядрени проекти - удължаване на срока на експлоатация на V и VI блок на "АЕЦ-Козлодуй" и подготовка за изграждане на нов блок, рестартиране на проекта "АЕЦ-Белене". В същото време левицата се обявява за "съграждане на социална и солидарна Европа вместо живот под властта на корпорациите в разединена Европа".

"В предстоящите избори БСП продължава усилията си да върне България на хората. Тази най-важна задача налага с общи усилия: Да национализираме приватизираната политика! Да европеизираме българските политически нрави! Да отстояваме националните интереси в Европейския съюз! БСП работи за модерна, просперираща и справедлива България! За социална България в социална Европа!", гласи още предизборната програма на социалистите.

В срещите си с избирателите кандидатите на БСП повтарят до втръсване едни и същи послания - за увеличените от кабинета "Орешарски" пенсии, макар и това да стане от 1 юли, майчински и минималната работна заплата, за мерките срещу младежката безработица, което се свежда до еврофинансиране за работодатели, които да гарантират работа на завършилите образованието си.

Правителството също ще удари рамо в предизборната кампания с планираните изнесени заседание в края на април и през май. Кабинетът се стяга за предизборен тур в Бургас, Плевен и Варна.

ДПС - в прагматичен тон за еврофинансирането

Кампанията на ДПС ще съвпадне с отбелязването на майските събития - потушената съпротива срещу т.нар. Възродителен процес. Официалното й начало ще бъде на 4 май в село Ябланово, Сливенско и вероятно ще завърши с традиционния събор за 24 май на свещеното за мюсюлманите-алиани място Демир баба теке.

Мотото на кампанията е "ДПС в Европа, Европа в България", а в нея основните говорители - лидерът на движението Лютви Местан и кандидатите за евродепутати, ще акцентират на възможностите малките земеделски производители и родопския регион, смятан за бастион на ДПС, да се възползват от еврофинансирането. Местан вече коментира, че по автопарка на големите производители и магистралите си личи, че България е в ЕС, но това не е така за отрудените хора в отдалечените планински райони.

Очаква се ДПС също да получи подкрепа от кандидата на Алианса на либералите и демократите в Европа (АЛДЕ) за председател на Еврокомисията Ги Верхофстад.

"Атака" срещу европейските ценности

"Атака" не иска гей бракове, не иска кръвосмешение, нито Евросъюз", това ще са основните послания в кампанията на последователите на Волен Сидеров. Той заяви, че партията му не иска двойни стандарти, нито намалени евросубсидии, а настоява енергийните ни проекти да се реализират, вместо да бъдат спирани от ЕС и даде пример с "Южен поток".

"За България е задължително да има представител в Европарламента, защото така ще се чуе гласът на българите, които не са съгласни с евро-гей ценностите и искат християнски, православни ценности.
"Атака" трябва да отиде в Европарламента, за да каже, че ние не искаме гей-браковете и кръвосмешението да стават законни, както искат евродепутати в момента", допълни още Сидеров. И се обяви, че в ЕС ще бъде защитник на православието.

Хората на Сидеров ще разчитат за пропагандата си най-вече на партийните медии - телевизия "Алфа" и вестник "Атака".

Реформаторският блок: Без Европа на две скорости

Реформаторският блок залага на европейски насочена кампания. Откриването й е в неделя пред Народния театър в София под мотото "Направи избор". Целта, според шефа на предизборния щаб Божидар Лукарски, е да се обърнат към онези, които искат сами да направят избор, без да им бъде налаган от партийни централи.

В кампанията реформаторите ще настояват, че не трябва да има "Европа на две скорости" и че страната ни е важна за евросъюза. Лидерите на партиите в блока, сред които е и водачът на листата – бившият еврокомисар Меглена Кунева ("Движение България на гражданите"), ще настояват пред потенциалните си избиратели, че България трябва да се включи в нов общ европейски енергиен съюз, който според тях ще подсигури по-евтин газ за предприятията в България. Ще говорят за усвояването на еврофондовете и за промени в европейското законодателство.

От блока смятат да се включат във всички възможни предизборни дебати. Предвиждат и да продължат с дарителските вечери и балове за набиране на средства.

Мотото на Бареков е "Сами срещу всички"

"България без цензура" на бившия телевизионен водещ Николай Бареков, ще води кампанията си под мотото "сами срещу всички". Бареков и хората му обявиха, че дебатът за евровота не е между левицата и десницата, както се стремят да внушат БСП и ГЕРБ, а всъщност бил за намиране на тяхна алтернатива. Бареков, смятан за близък до банкера Цветан Василев и депутата от ДПС Делян Пеевски, се обявява за алтернатива за разочарованите избиратели и вече анонсира, че ще връща Народната република България.

Началото на кампанията на ББЦ ще бъде днес в родния на Бареков Пловдив - в Античния театър, под предизборния девиз "Българите заслужаваме повече". "Античният театър ще стане арена за спектакъла на Нешка Робева "Площадът", който бе създаден специално за повдигане на духа на българина. На античната сцена ще звучат стиховете на поетите ни класици – Гео Милев, Никола Вапцаров и Христо Смирненски", съобщиха от формацията. "Площадът" вече обиколи голяма част от градовете в рамките на "турнето за повдигане на националното самочувствие".

На срещите с избирателите хората на Бареков ще обещават европейско разследване на монополите в България, отмяна на плоския данък, минимален гарантиран месечен доход в рамките на ЕС, европейски жп транспорт с европейски пари, България да е с шест индустриални парка в шестте региона.

АБВ ще възражда българското

АБВ на предишния президент Георги Първанов ще акцентира в агитацията върху успехите на Ивайло Калфин. Той ще е лицето на кампанията, заедно с Първанов, "който води битката със задкулисието", разясниха от предизборния щаб на формацията.

АБВ се рекламира като "следващото ляво", на честните, активните и на младите. Хората на Първанов обещават да работят за по-свободни медии и нови условия, които да позволяват прякото участие на гражданите чрез референдуми в управлението на страната. Държавата трябва да предприеме мерки за увеличаване на ефективността на съдебна система и администрацията - повече прозрачност и категорична борба с корупцията, са част от задачите на АБВ. Приоритет са им осигуряването на работни места и намаляването на бедността. Укрепването на българската икономика, култура и националната идентичност трябва да бъдат в основата на националното развитие, са също сред ценностите на АБВ.

Кампанията на АБВ ще бъде открита официално на 27 април в зала 3 на НДК. От щаба на АБВ ще разчитат на започналите вече концерти на Николина Чакърдъкова "Да съхраним българското" - мото, което ще присъства и в предизборния девиз на АБВ. Нямаме пари за скъпа кампания, ще разчитаме на ваучерите от 40 000 лв. за медийни участия, казаха още от щаба.


0 коментара:

Публикуване на коментар