Илияна Йотова позира за снимка със слушалки за подарък на Цветан Цветанов, ДСБ агитира с плакат на млада жена по бански, а партията на Меглена Кунева пуска фенери в Шумен. Свързващото тези картини е предизборната борба във "Фейсбук". Дни преди предсрочните избори на 12 май в профилите и фен страниците на основните партии и техните лидери са публикувани различни агитационни материали и снимки от срещи с граждани.
В социалната мрежа ГЕРБ не е особено активна. Публикувани са клипчета на водачи на листи в някои избирателни райони. Видео има и бившият вътрешен министър и вицепремиер Цветан Цветанов. Той се рекламира със спецакции срещу организираната престъпност "Наглите", "Октопода" и "Кокаинови крале". Изтъква, че е върнал и доверието в евроатлантическите партньори, но пропуска да спомене провала по Шенген.
Бившият регионален министър Лиляна Павлова агитира със строителството на магистрали, а предишният министър на икономиката, енергетика и туризма Делян Добрев с борбата си с "далаверите в големите енергийни проекти", но не се споменава нищо за другите му ресори. Бойко Борисов все още няма заснет клип, въпреки че е водач на листа в София.
БСП и лидерът й Сергей Станишев са повишили активността си във "Фейсбук" от началото на кампанията. И в двата профила са публикувани снимки от срещи с партийния актив и граждани в Лом, Враца, Плевен, Велико Търново...
В личния си профил Станишев е набрал над 15 хил. последователи. Там коментира и актуалните скандали - подслушването, изказването на Бойко Борисов, че пенсионерите изяли държавния резерв, изнесените от Комисията за досиетата кредитни милионери от 90-те години.
В партийната фен страница кандидатът за депутат за Пазарджик Илияна Йотова позира за снимка със слушалки, които подари на Цветан Цветанов. Това е отговор на изпратената й от него карта на областта.
Възродилата се след протестите подкрепа към "Атака" се вижда и във "Фейсбук". Партийната фен страница е набрала над 18 хил. последователи, като повечето от тях са се пресъединили през последните две седмици, въпреки че профилът съществува от години. Набъбнали са и превържениците на лидера на партията Волен Сидеров - над 6100 души. Явлението е описано от поддържащите страниците като "вълната, която се превръща в цунами, което ще залее всички продажни политици управлявали ни досега".
Съдържанието на двете страници е идентично. Преобладават снимки с надписа "Планът "Сидеров" срещу колониалното робство", каквито плакати вече се забелязват по софийските улици. Публикувани са призиви последователите да гласуват за "Атака" в анкети за електоралните нагласи на големите сайтове.
Във "Фейсбук" ДПС има страница само на партийния пресцентър. Там основно са публикувани клипове от медийните изяви на политици от партията. Профилът е личен и е достигнал лимита от 5 хил. приятели.
Меглена Кунева е публикувала снимки с кратки обещания за нормалност, увеличаване на инвестициите и нови работни места. Тя започна обиколка на страната, но все още няма публикувани снимки от срещите с граждани. Най-нови са фотоси от Сирни заговезни в Лесичово, където е раздала автографи и се е полюбувала на кукерски танци. Страницата на Кунева е последвана от 38 хил. души.
Партията й "Движение България на гражданите" е събрала над 24 хил. последователи. Публикувани са снимки от откриването на кампанията. Например в Шумен на концерт са изнесени фолклорни танци и латино изпълнения. Пуснати са 33 фенера - номерът на партията в бюлетината.
ДСБ агитира със снимка на жена по бански костюм, препичаща се на скала на плажа. Надписът: "Удвоихме приходите от международен туризъм", а графика се плъзва по тялото й, за да онагледи вдигнатия приход.
Необичайната снимка е част от избраната стратегия за агитация - акцент върху постижения на кабинета на Иван Костов, който управлява страната от 1997 до 2001 г.
В партийния профил, събрал над 12 хил. последователи, с анкета е избран и крайният вариант за предизборен клип, който да се излъчва по телевизията. Фен страницата на Иван Костов е последвана от над 24 хил. души. И там посланията са сходни - Костов обещава отново да се справи с обедняването и да изправи страната на крака, както е направил преди.
В социалната мрежа ГЕРБ не е особено активна. Публикувани са клипчета на водачи на листи в някои избирателни райони. Видео има и бившият вътрешен министър и вицепремиер Цветан Цветанов. Той се рекламира със спецакции срещу организираната престъпност "Наглите", "Октопода" и "Кокаинови крале". Изтъква, че е върнал и доверието в евроатлантическите партньори, но пропуска да спомене провала по Шенген.
Бившият регионален министър Лиляна Павлова агитира със строителството на магистрали, а предишният министър на икономиката, енергетика и туризма Делян Добрев с борбата си с "далаверите в големите енергийни проекти", но не се споменава нищо за другите му ресори. Бойко Борисов все още няма заснет клип, въпреки че е водач на листа в София.
БСП и лидерът й Сергей Станишев са повишили активността си във "Фейсбук" от началото на кампанията. И в двата профила са публикувани снимки от срещи с партийния актив и граждани в Лом, Враца, Плевен, Велико Търново...
В личния си профил Станишев е набрал над 15 хил. последователи. Там коментира и актуалните скандали - подслушването, изказването на Бойко Борисов, че пенсионерите изяли държавния резерв, изнесените от Комисията за досиетата кредитни милионери от 90-те години.
В партийната фен страница кандидатът за депутат за Пазарджик Илияна Йотова позира за снимка със слушалки, които подари на Цветан Цветанов. Това е отговор на изпратената й от него карта на областта.
Възродилата се след протестите подкрепа към "Атака" се вижда и във "Фейсбук". Партийната фен страница е набрала над 18 хил. последователи, като повечето от тях са се пресъединили през последните две седмици, въпреки че профилът съществува от години. Набъбнали са и превържениците на лидера на партията Волен Сидеров - над 6100 души. Явлението е описано от поддържащите страниците като "вълната, която се превръща в цунами, което ще залее всички продажни политици управлявали ни досега".
Съдържанието на двете страници е идентично. Преобладават снимки с надписа "Планът "Сидеров" срещу колониалното робство", каквито плакати вече се забелязват по софийските улици. Публикувани са призиви последователите да гласуват за "Атака" в анкети за електоралните нагласи на големите сайтове.
Във "Фейсбук" ДПС има страница само на партийния пресцентър. Там основно са публикувани клипове от медийните изяви на политици от партията. Профилът е личен и е достигнал лимита от 5 хил. приятели.
Меглена Кунева е публикувала снимки с кратки обещания за нормалност, увеличаване на инвестициите и нови работни места. Тя започна обиколка на страната, но все още няма публикувани снимки от срещите с граждани. Най-нови са фотоси от Сирни заговезни в Лесичово, където е раздала автографи и се е полюбувала на кукерски танци. Страницата на Кунева е последвана от 38 хил. души.
Партията й "Движение България на гражданите" е събрала над 24 хил. последователи. Публикувани са снимки от откриването на кампанията. Например в Шумен на концерт са изнесени фолклорни танци и латино изпълнения. Пуснати са 33 фенера - номерът на партията в бюлетината.
ДСБ агитира със снимка на жена по бански костюм, препичаща се на скала на плажа. Надписът: "Удвоихме приходите от международен туризъм", а графика се плъзва по тялото й, за да онагледи вдигнатия приход.
Необичайната снимка е част от избраната стратегия за агитация - акцент върху постижения на кабинета на Иван Костов, който управлява страната от 1997 до 2001 г.
В партийния профил, събрал над 12 хил. последователи, с анкета е избран и крайният вариант за предизборен клип, който да се излъчва по телевизията. Фен страницата на Иван Костов е последвана от над 24 хил. души. И там посланията са сходни - Костов обещава отново да се справи с обедняването и да изправи страната на крака, както е направил преди.
0 коментара:
Публикуване на коментар