"Посрещат Цветанов с трибагреници", "хиляди се стекоха", "опашки за автографи".
В този дух са издържани съобщенията от пресцентъра на ГЕРБ за предизборните срещи на Бойко Борисов и Цветан Цветанов из Родопите. Те препълват редакционните пощи, докато бившият земеделски министър Мирослав Найденов говори как като шеф на МВР Цветанов е организирал незаконно подслушване не само на опоненти, но и на членове на кабинета, докато политици от ляво и дясно искат най-малкото Цветанов - шеф на предизборния щаб на доскоро управляващата партия, да се оттегли от кампанията, пише dnevnik.bg.
Гърми нов скандал - по редакциите са разпратени записи, замесени са Бойко Борисов, Мирослав Найденов и прокурорът Николай Кокинов. И пак съобщения - осигурени са пари, дарения преди Великден, хората благодарят и се гордеят... Борисов е посрещнат от над 300 работници, които
"поискаха да се снимат и да получат автограф от него"...
Срещите на Борисов започнаха да стават все по-многолюдни според партийните съобщения, след като медиите описаха как е бил освиркан в Благоевград - "4000 души в Кърджали в момента са на площада и чакат за автограф", а след речта на Борисов броят им набъбна до 10 000 души. Това беше в сряда, в четвъртък пък говори пред 5000 жители в Неделино, а в Мадан го посрещнали 3000 души. "Никой не може да ми отнеме хората и децата", върна се към познатия рефрен Борисов.
Скандалът с подслушването, който взе да предлага нови сюжетни линии всеки ден, доминира предизборната кампания, макар и много по-осезателно в медиите, отколкото по площадите. Доскорошната опозиция го превърна в тема номер 1, а на лидерите от ГЕРБ им се налага да отговарят на необичайната за предизборно време активност на прокуратурата.
Покрай протестите срещу полицейщината и подслушването се роди и рефренът
"Две хубави уши, душата на ченге"
Любен Дилов-син, бивш депутат от десницата, продължи пародията по Яворов и я посвети на Цветанов:
Две хубави уши. Душата на ченге.
Две хубави уши; - наглости – лъжи;
Все искат и ни обещават те...
Народът ти се моли,
Ченге,
народът ти се моли!
Съдии, прокурори
ще хвърлят утре върху тях
булото на срам и грях.
Булото на срам и грях –
не ще го хвърлят върху тях
съдии, прокурори.
Народът ти се моли,
ченге,
народът ти се моли.
Как искат и ни обещават те.
Две хубави уши. Слушалки и лъжи
в две хубави уши. Душата на ченге.
Цветан Цветанов беше главното действащо лице в първата половина на предизборната кампания. От 12 април - началото на официалната агитация, той преброди над 10 области - от Видин до Хасково и от Благоевград до Велико Търново. Само за ден в София-област мина през Божурище, Костинброд, Сливница, Драгоман, Годеч, Елин Пелин, Ихтиман, Долна баня и Самоков. А младежи на БСП веднага излязоха с колаж по темата сгъстената програма е невъзможна без правителствен самолет.
За разлика от 2009 г., когато Борисов обходи заедно с Цветанов почти всички градчета и селца из страната, макар и на "куц крак", сега се появява предимно в областните градове на концертите на партията с участието на "Комиците", рапърите Ангел и Моисей, Рафи и незаменимия Веселин Маринов. Или там, където може да покаже какво е направило правителството на ГЕРБ - като "Дунав мост 2", новоразкрити работни места в Неделино, сваляне на безработицата от 100% до 0% в Мадан и пр.
Непривично за бившия премиер, той остана встрани от прожекторите дълго време, а последното му телевизионно интервю е от 16 февруари - пред "Нова телевизия". От Сирни Заговезни (прошка) на 17 март, когато в Ловеч също беше освиркан от група младежи, до националната конференция на ГЕРБ на 7 април Борисов нямаше нито една публична изява, а замисълът на предизборния щаб беше той да се включи по-активно в кампанията на финалната права.
От предизборните на бившите управляващи - изглежда все едно има две реалности - в едната текат скандалите с подслушването и проверките на бивши министри, а в другата те плуват в "народната любов". Коя ще остане, ще е ясно след 12 май.
Срещите "очи в очи" с избирателите
обиколките, медийни дебати, осезаемо присъствие в социалните мрежи и демонстрации на европейска подкрепа от партньорските формации са прийомите, използвани и от другите политически сили в кампанията.
Въпреки ангажиментите си като президент на ПЕС зад граница лидерът на БСП Сергей Станишев също успя да обиколи част от родината, предимно източната и северозападната. На много от местата беше в тандем с номинирания за премиер от левицата Пламен Орешарски, който е водач на листата във Варна. Двамата бяха заедно в черноморския град, в Стара Загора, където пък Станишев води листата, посетиха и Бургас, за да дадат рамо на колегата си Димчо Михалевски.
БСП запази тактиката си от 4-те години на опозиция всеки ден да ангажира политическите репротери с пресконференции за коментар по актуални въпроси - с превес на скандала "Подслушване".
В първата седмица на предизборната кампания Станишев беше в Монтанско (Лом, Берковица и Монтана) и във Врачанско (Мездра и Враца), където начело на листите са Младен Червеняков и Янаки Стоилов. Лидерът на БСП беше още в Плевен и във Велико Търново, а в Павликени го посрещнаха с хляб и сол. Партийният пресцентър предпочита да показва
Станишев на снимки с малки деца
- в бебешки колички или едва прохождащи, както и с младежи около 20 - 25-годишна възраст.
Със седмица закъснение лидерът на ДПС Лютви Местан започна от Благоевград традиционния си тур с амбицията да посети Южна и Североизточна България. Досега мина през Смолянска област, Пловдивско, Габрово и Ловеч. Докато другите партии обещаха да се въздържат от агитация по великденските празници, ДПС планира тогава да отбележи майските събития на свещеното за мюсюлманите - алиани място Демир баба теке, Разградско.
С "похода на нормалността" председателят на "Движение България на гражданите" Меглена Кунева вече посети 70 общини, плановете са да станат общо 200 от 264.
Дали заради кризата или с едно на ум за харчовете, ако се наложат нови избори до края на годината, в тази кампания партиите са осезаемо по-пестеливи на плакати, билбордове и тв клипове. Случва се и активисти да "заемат" чужди плакати, като заличават посочения на тях номер в бюлетината на съответната формация, поставяйки върху него числото, с което участва тяхната партия. Идеята е избирателите да бъдат заблудени и да маркират в бюлетината погрешния номер, който са видели на плакатите на формацията, която подкрепят. От ГЕРБ в Кърджали вече подадоха жалба до районната избирателна комисия за подобна схема, прилагана от партията на Слави Бинев ГОРД.
А кулминацията на кампанията всъщност е пред нас.
В този дух са издържани съобщенията от пресцентъра на ГЕРБ за предизборните срещи на Бойко Борисов и Цветан Цветанов из Родопите. Те препълват редакционните пощи, докато бившият земеделски министър Мирослав Найденов говори как като шеф на МВР Цветанов е организирал незаконно подслушване не само на опоненти, но и на членове на кабинета, докато политици от ляво и дясно искат най-малкото Цветанов - шеф на предизборния щаб на доскоро управляващата партия, да се оттегли от кампанията, пише dnevnik.bg.
Гърми нов скандал - по редакциите са разпратени записи, замесени са Бойко Борисов, Мирослав Найденов и прокурорът Николай Кокинов. И пак съобщения - осигурени са пари, дарения преди Великден, хората благодарят и се гордеят... Борисов е посрещнат от над 300 работници, които
"поискаха да се снимат и да получат автограф от него"...
Срещите на Борисов започнаха да стават все по-многолюдни според партийните съобщения, след като медиите описаха как е бил освиркан в Благоевград - "4000 души в Кърджали в момента са на площада и чакат за автограф", а след речта на Борисов броят им набъбна до 10 000 души. Това беше в сряда, в четвъртък пък говори пред 5000 жители в Неделино, а в Мадан го посрещнали 3000 души. "Никой не може да ми отнеме хората и децата", върна се към познатия рефрен Борисов.
Скандалът с подслушването, който взе да предлага нови сюжетни линии всеки ден, доминира предизборната кампания, макар и много по-осезателно в медиите, отколкото по площадите. Доскорошната опозиция го превърна в тема номер 1, а на лидерите от ГЕРБ им се налага да отговарят на необичайната за предизборно време активност на прокуратурата.
Покрай протестите срещу полицейщината и подслушването се роди и рефренът
"Две хубави уши, душата на ченге"
Любен Дилов-син, бивш депутат от десницата, продължи пародията по Яворов и я посвети на Цветанов:
Две хубави уши. Душата на ченге.
Две хубави уши; - наглости – лъжи;
Все искат и ни обещават те...
Народът ти се моли,
Ченге,
народът ти се моли!
Съдии, прокурори
ще хвърлят утре върху тях
булото на срам и грях.
Булото на срам и грях –
не ще го хвърлят върху тях
съдии, прокурори.
Народът ти се моли,
ченге,
народът ти се моли.
Как искат и ни обещават те.
Две хубави уши. Слушалки и лъжи
в две хубави уши. Душата на ченге.
Цветан Цветанов беше главното действащо лице в първата половина на предизборната кампания. От 12 април - началото на официалната агитация, той преброди над 10 области - от Видин до Хасково и от Благоевград до Велико Търново. Само за ден в София-област мина през Божурище, Костинброд, Сливница, Драгоман, Годеч, Елин Пелин, Ихтиман, Долна баня и Самоков. А младежи на БСП веднага излязоха с колаж по темата сгъстената програма е невъзможна без правителствен самолет.
За разлика от 2009 г., когато Борисов обходи заедно с Цветанов почти всички градчета и селца из страната, макар и на "куц крак", сега се появява предимно в областните градове на концертите на партията с участието на "Комиците", рапърите Ангел и Моисей, Рафи и незаменимия Веселин Маринов. Или там, където може да покаже какво е направило правителството на ГЕРБ - като "Дунав мост 2", новоразкрити работни места в Неделино, сваляне на безработицата от 100% до 0% в Мадан и пр.
Непривично за бившия премиер, той остана встрани от прожекторите дълго време, а последното му телевизионно интервю е от 16 февруари - пред "Нова телевизия". От Сирни Заговезни (прошка) на 17 март, когато в Ловеч също беше освиркан от група младежи, до националната конференция на ГЕРБ на 7 април Борисов нямаше нито една публична изява, а замисълът на предизборния щаб беше той да се включи по-активно в кампанията на финалната права.
От предизборните на бившите управляващи - изглежда все едно има две реалности - в едната текат скандалите с подслушването и проверките на бивши министри, а в другата те плуват в "народната любов". Коя ще остане, ще е ясно след 12 май.
Срещите "очи в очи" с избирателите
обиколките, медийни дебати, осезаемо присъствие в социалните мрежи и демонстрации на европейска подкрепа от партньорските формации са прийомите, използвани и от другите политически сили в кампанията.
Въпреки ангажиментите си като президент на ПЕС зад граница лидерът на БСП Сергей Станишев също успя да обиколи част от родината, предимно източната и северозападната. На много от местата беше в тандем с номинирания за премиер от левицата Пламен Орешарски, който е водач на листата във Варна. Двамата бяха заедно в черноморския град, в Стара Загора, където пък Станишев води листата, посетиха и Бургас, за да дадат рамо на колегата си Димчо Михалевски.
БСП запази тактиката си от 4-те години на опозиция всеки ден да ангажира политическите репротери с пресконференции за коментар по актуални въпроси - с превес на скандала "Подслушване".
В първата седмица на предизборната кампания Станишев беше в Монтанско (Лом, Берковица и Монтана) и във Врачанско (Мездра и Враца), където начело на листите са Младен Червеняков и Янаки Стоилов. Лидерът на БСП беше още в Плевен и във Велико Търново, а в Павликени го посрещнаха с хляб и сол. Партийният пресцентър предпочита да показва
Станишев на снимки с малки деца
- в бебешки колички или едва прохождащи, както и с младежи около 20 - 25-годишна възраст.
Със седмица закъснение лидерът на ДПС Лютви Местан започна от Благоевград традиционния си тур с амбицията да посети Южна и Североизточна България. Досега мина през Смолянска област, Пловдивско, Габрово и Ловеч. Докато другите партии обещаха да се въздържат от агитация по великденските празници, ДПС планира тогава да отбележи майските събития на свещеното за мюсюлманите - алиани място Демир баба теке, Разградско.
С "похода на нормалността" председателят на "Движение България на гражданите" Меглена Кунева вече посети 70 общини, плановете са да станат общо 200 от 264.
Дали заради кризата или с едно на ум за харчовете, ако се наложат нови избори до края на годината, в тази кампания партиите са осезаемо по-пестеливи на плакати, билбордове и тв клипове. Случва се и активисти да "заемат" чужди плакати, като заличават посочения на тях номер в бюлетината на съответната формация, поставяйки върху него числото, с което участва тяхната партия. Идеята е избирателите да бъдат заблудени и да маркират в бюлетината погрешния номер, който са видели на плакатите на формацията, която подкрепят. От ГЕРБ в Кърджали вече подадоха жалба до районната избирателна комисия за подобна схема, прилагана от партията на Слави Бинев ГОРД.
А кулминацията на кампанията всъщност е пред нас.
0 коментара:
Публикуване на коментар